Založ si blog

Blog č. 14 – O svete, že sa mi páči…

Páči sa mi na tomto svete. Páči sa mi všetko. Páči sa mi tento svet a baví ma… Páči sa mi robiť veci, ktoré ma bavia. Rada varím a aj pečiem. Nie vždy sa vždy všetko podarí tak, ako má, ale cesta je cieľ, však? To cesto je tá cesta, to cesto je fakticky ten cieľ, hah…. Že si miesiš, pekne mačkáš mäkkučké teplé cesto. A si na ceste.. Tej svojej…

Občas to vykysne, občas aj nie, občas sa to podobá na obrázok v kuchárskej knihe a inokedy je to asi úplne iný recept… Ale to nevadí. To je dobré…

Vytvárať si vlastné cestá. Vytvárať si vlastné cesty. Niektoré krivšie, iné rovnejšie. Je to tak, to cesto je cesta a o to má ísť… My journey.

Občas ma chytí panika z toho, koľko všetkého sa dá ešte upiecť. Môžete piecť koláče makové, orechové, takové, onakové. Kysnuté i nekysnuté.

Môžete cestovať. Môžete maľovať. Môžete si nájsť prácu vašich snov. Alebo si ju vytvoriť. Môžete si perfektne upratať celý byt a ešte aj nové záclony zavesiť…

Môžete si kúpiť gumáky, nejaké pekné farebné… A skácať s deckom po mlákach.. Toto som síce nikdy nerobila a pochybujem, že sa to niekedy stane.. Ale tá možnosť tu je. Každý deň… Minimálne dáždnik… Pekný, farebný… Kopec krásnych dáždnikov je na svete…

Môžete si začať písať blog a tešiť sa zo svojej celkom peknej slovnej zásoby… Môžete si čítať knihy, ktorých je nespočet! Autobiografie, motivačné, psychologické melodrámy, i keď… To človeka robím smutným.. Alebo knihy veselé a vtipné. Aj také sú… Knihy o tom, ako upratať ten byt… Marie je šikovná, poradí… Knihy o duchovnom raste. Knihy o duševnom raste… V tom bude asi nejaký bledomodrý rozdiel… Kuchárky.. S mäsom aj bez mäsa… S lahodnou Ellou… Alebo s niekým iným, kto ľúbi mäso…

Môžete kopec vecí. Každý deň môžete kopec vecí. Môžete sa pýtať, môžete sa ospravedlniť, môžete ísť na prechádzku, môžete dýchať tento vzduch..

Páči sa mi na tomto svete. Páči sa mi tento svet. Páči sa mi, že každá diera má svoju záplatu a že myslieť si, že nie, je vždy chyba. A toto uvedomenie, samé o sebe, pomáha už dosť.

Páči sa mi, že každý deň ponúka šancu pomiešať to cesto inak. Aj s kypracim práškom, alebo kvasnicami.. Alebo aj droždím sušeným…

Každý deň je nová šanca. Na novú knihu. Na tie gumáky.

A to je strašne dobrá vec… Strašne dobrá vec… Tá nová šanca…

Blog č. 31 – Vlády diktatúr

22.03.2024

Niekedy rozmýšľam, ktorý predmet v škole by mal byť taký ten „najdôležitejší“? Na čom by mali rodičia bazírovať? Aby decko nosilo jednotky…? Aby sa učilo? Je to matematika? Aby si vedelo zrátať veci dohromady a nebolo úplne vytreté v tomto svete? Alebo jazyk, aby vedelo utiecť, keď by bolo treba? Do Ameriky? Anglicka? Alebo kde treba, skrátka? [...]

Blog č. 30 – Prečo si neveríme?!… Čoho sa bojíme?!… Zlé už sa deje…

22.03.2024

A ja tu nechcem písať o politike, alebo čo… To nie.. Budú tie voľby prezidentské… A práve preto píšem, ale.. Nechcem písať o politike… Len možno o nás, že prečo sme takí akí sme a prečo… Nemáme k sebe samým dostatok úcty a rešpektu, lásky a uznania, aby sme si raz dovolili zdvihnúť ruku, otvoriť ústa [...]

Blog č. 29 – Calling to JC…

13.12.2023

Zvoní to.. A ja mám toho na srdci veľa. Celú záplavu myšlienok, slov, viet, sťažností, nepochopenia. Duša sa mi búri. Vrie to vo mne. A ja viem, že… Onedlho bude mať narodeniny. Viem, že toho má veľa, viem že… Je busy. Stále je busy.. A možno to nezdvihne a ja vôbec nebudem vedieť, čo si o tom celom myslí, ale musím.. Musím to [...]

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

allmarvellous

Everything is marvellous... Or maybe not...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 31
Celková čítanosť: 22412x
Priemerná čítanosť článkov: 723x

Autor blogu

Kategórie