Založ si blog

Blog č. 3 – Umelá inteligencia

Dve slová, ktoré mnohým vyrážajú dych. Umelá. Inteligencia. Niečo, čo nikdy nebude tým, čo je skutočné a napriek tomu to dokáže dosť. Viac, než inteligencia skutočná, ale nižšia. Čo sa to s nami deje? A na čo je to všetko dobré? Niekto, kto bude spojením mozgov všetkých nás malých, vymyslí konečne ako vyliečiť rakovinu? Alebo iné závažné ochorenie? Bude nám odpovedať na otázky vzniku a zániku? Čo bude potom, keď prekročíme čiaru deliacu život a smrť a prehupenme sa na stranu tých, čo tú odpoveď vlastne ani vedieť nepotrebujú?

Kedysi dávno som mala taký sen. Snívalo sa mi, že som si jedného pekného dňa sadla za počítač a začala sa pýtať otázky. Že to celé vyzeralo ako nejaký google vyhľadávač a ja som tomuto peknému farebnému zariadeniu kládla otázky ohľadom môjho života. Ktoré rozhodnutie je pre mňa správne? Či nesprávne? Mám dnes ísť do práce, alebo mi na diaľnici hrozí autonehoda? Mám si vziať za muža človeka s ktorým zdieľam svoj život, svoje lože? Mám dnes uvariť segedín, alebo len špenát s vajíčkom?

Takéto niečo sa mi snívalo asi 15 rokov dozadu, verte neverte. Zobudila som sa celá spotená a hovorila som si.. Ak sa takéto niečo stane, je to začiatok nášho konca. Toto bude koniec sám. A potom som si vydýchla a povedala si, že to bol len sen. Zlý sen.

O tom, že raz niekto niekde, alebo možno všetci všade, budú o vás a vašich susedoch vedieť úplne všetko. O tom, že nám prestane fungovať mozog a odumrú hlasivky, lebo komunikovať nahlas začne byť úplne zbytočné. Všetko vybavíme cez internet. Ešte aj kamaráta môžeme získať cez internet, objednať si jedlo, predpovedať svoju vlastnú budúcnosť…

Prečo potom budú ľudia nažive? Čo nás bude spájať? Ak vôbec niečo…

Všetko bude jednoduché, všetko bude instatné…ako káva. Alebo jedlo zo sáčku.

Rýchle a potom ešte rýchlejšie. Rýchle a bez chuti. Niekto sa na tom úžasne nabalí a potom?

Čo bude potom?

Prestaneme veriť nielen svojím snom a svojím vlastným ideálom.
Prestaneme byť nielen optimistami, ale aj pesimistami.
My dokonca prestaneme byť i realistami.

My totižto… Prestaneme byť.

Blog č. 31 – Vlády diktatúr

22.03.2024

Niekedy rozmýšľam, ktorý predmet v škole by mal byť taký ten „najdôležitejší“? Na čom by mali rodičia bazírovať? Aby decko nosilo jednotky…? Aby sa učilo? Je to matematika? Aby si vedelo zrátať veci dohromady a nebolo úplne vytreté v tomto svete? Alebo jazyk, aby vedelo utiecť, keď by bolo treba? Do Ameriky? Anglicka? Alebo kde treba, skrátka? [...]

Blog č. 30 – Prečo si neveríme?!… Čoho sa bojíme?!… Zlé už sa deje…

22.03.2024

A ja tu nechcem písať o politike, alebo čo… To nie.. Budú tie voľby prezidentské… A práve preto píšem, ale.. Nechcem písať o politike… Len možno o nás, že prečo sme takí akí sme a prečo… Nemáme k sebe samým dostatok úcty a rešpektu, lásky a uznania, aby sme si raz dovolili zdvihnúť ruku, otvoriť ústa [...]

Blog č. 29 – Calling to JC…

13.12.2023

Zvoní to.. A ja mám toho na srdci veľa. Celú záplavu myšlienok, slov, viet, sťažností, nepochopenia. Duša sa mi búri. Vrie to vo mne. A ja viem, že… Onedlho bude mať narodeniny. Viem, že toho má veľa, viem že… Je busy. Stále je busy.. A možno to nezdvihne a ja vôbec nebudem vedieť, čo si o tom celom myslí, ale musím.. Musím to [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

allmarvellous

Everything is marvellous... Or maybe not...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 31
Celková čítanosť: 22429x
Priemerná čítanosť článkov: 724x

Autor blogu

Kategórie