Založ si blog

Blog č. 4 – Krása sveta

Nedávno som sa dozvedela takú vec a zdá sa mi, že som o niečom takom asi aj tušila…Že svetlo obsahuje všetky farby. Novinka… Zaujímavé, že nič nie je na prvý pohľad čierne, alebo biele. Doslova. Že vraj je to tak, že čierna je v podstate len nedostatkom svetla. Nedostatkom všetkých ostatných farieb. Nádherná myšlienka. Skôr filozofická, ako fyzická.
Pekná téma na diskusiu…

A tak upadáme do všelijakých pochybností, ako ten život plynie. Hľadáme samých seba. Nachádzame samých seba. Chvíľu si rozumieme, potom už zase nie. Niekoho máme radi a ten druhý má rád nás, alebo aj nie, ak sa mu nechce. Chvíľu sú veci biele a chvíľu čierne. Chvíľu je svet farebný a presvetlený a inokedy zase čierny…

Nedostatok svetla. Nedostatok všetkých ostatných farieb… To je tma.

Občas ma chytá panika. Niekedy aj z toho, že sa stane niečo fakt zlé. Ale väčšinou, našťastie, väčšinou z toho, že nemám čas. Z toho, že život je nepredvídateľný. Že niekto si len tak zo srandy kúpi žreb a vyhrá desať miliónov a niekto si zase len zabehne po pečivo a zrazí ho autobus. Nepredvídateľný život…

Chytá ma panika z tej všetkej krásy. Najradšej by som si každý moment uzavrela do škatuľky a potom si v Ikey kúpila najväčšiu skriňu na svete, najväčšiu akú tam len majú… S praktickými „úložnými riešeniami“ pre môj život. Pre moje pekné momenty… S mnohými priehradkami, šuplíčkami. Niektoré by boli priesvitné a iné zase nepriehľadné, nietoré menšie, iné väčšie. Každopádne by to tam všetko bolo nádherne usporiadané, podľa chronológie, samozrejme… Všetky krásne západy slnka hneď vedľa východov. Krásne a úhľadne uložené v krabičkách veselých pastelových farieb…. Nebola by to krása?

Keby sme boli schopní nasať každý jeden okamih tak, ako sa patrí a sluší? Keby sme si dokázali zapamätať jednoducho… Všetko krásne? A to škaredé, to by… To by sa pretriedilo. Podstatné a nepodstatné. Nepodstatné vyhodiť. To by mala Marie Kondo radosť….

„Do you feel the joy?“, opýtala by sa ma.

„Yes, I feel the joy!“, odpovedala by som.

A potom by sme stáli vedľa seba so založenými rukami. Nie založenými tak, ako keď sa človeku nechce, alebo keď je nervózny. Alebo tak, keď máte chuť na niekoho nakričať, ale poviete si, že ten krik je treba ustát. Nie tak. Boli by to ruky založené tak, keď je všetko krásne hotové. Keď sú spomienky krásne uložené. Nádherné okamihy vedľa pekných a krásnych. Dych berúcich.
Tie zase vedľa škaredých – zlých, ale podstatných. Takých, ktoré je treba si pamätať…

Stáli by sme vedľa seba, dívali sa na tú krásne zorganizovanú skriňu a cítili tu JOY…

Joy z toho, že nám život neuniká pomedzi prsty. Joy z toho, že napriek tomu, že je všetko hrozne pominuteľné, tu a a teraz, hore a dole, potom a vtedy… Joy z toho, že teraz je tu. A tiež joy z toho, že všetko vtedy, je tu tiež. A že to, čo bude, to tu vlastne nie je. A tak to netreba odkladať, menej upratovania…

Tma je vlastne len nedostatkom farieb. Tma v skutočnosti neexistuje.

Existujú len naše rozhodnutia. Vyfarbiť si deň všetkým, čím sa len dá. Alebo možno len tým, čo je zrovna po ruke. Aspoň tú dobrú kávu si zaliať, aspoň na prechádzku ísť, dívať sa do slnka….
Nežmurknem, nežmurknem.. A žmurknem. Predsa žmurknem…

Nádych, výdych. Život je krásny. So všetkými farbami. Inak by to nebolo svetlo…

Blog č. 31 – Vlády diktatúr

22.03.2024

Niekedy rozmýšľam, ktorý predmet v škole by mal byť taký ten „najdôležitejší“? Na čom by mali rodičia bazírovať? Aby decko nosilo jednotky…? Aby sa učilo? Je to matematika? Aby si vedelo zrátať veci dohromady a nebolo úplne vytreté v tomto svete? Alebo jazyk, aby vedelo utiecť, keď by bolo treba? Do Ameriky? Anglicka? Alebo kde treba, skrátka? [...]

Blog č. 30 – Prečo si neveríme?!… Čoho sa bojíme?!… Zlé už sa deje…

22.03.2024

A ja tu nechcem písať o politike, alebo čo… To nie.. Budú tie voľby prezidentské… A práve preto píšem, ale.. Nechcem písať o politike… Len možno o nás, že prečo sme takí akí sme a prečo… Nemáme k sebe samým dostatok úcty a rešpektu, lásky a uznania, aby sme si raz dovolili zdvihnúť ruku, otvoriť ústa [...]

Blog č. 29 – Calling to JC…

13.12.2023

Zvoní to.. A ja mám toho na srdci veľa. Celú záplavu myšlienok, slov, viet, sťažností, nepochopenia. Duša sa mi búri. Vrie to vo mne. A ja viem, že… Onedlho bude mať narodeniny. Viem, že toho má veľa, viem že… Je busy. Stále je busy.. A možno to nezdvihne a ja vôbec nebudem vedieť, čo si o tom celom myslí, ale musím.. Musím to [...]

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

allmarvellous

Everything is marvellous... Or maybe not...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 31
Celková čítanosť: 23325x
Priemerná čítanosť článkov: 752x

Autor blogu

Kategórie