Založ si blog

Blog č. 16 – Holding back…

Občas si kladiem otázku, čo človeka skutočne brzdí a ťahá späť. Sú to obavy zo zlyhania? Strach z neznáma? Strach z neznáma a zlyhania v ňom? Myslím na to, čo raz povedal Jim Carrey v tej svojej preslávanej commentcement speach, keď povedal, že jeho otec sa túžil stať komikom, ale zvolil si cestu istoty. Rozhodol sa stať sa účtovníkom, aby priniesol do rodiny istotu stabilného zárobku… A potom prišlo obdobie, keď ho z práce vyhodili a rodina na nejaký čas prišla o živobytie. Jim povedal, že rovnako tak, ako sa dá spadnúť v istote, dá sa to aj v neistote… Prečo sa potom báť svojich snov?

Krásna myšlienka. Rada myslím na Jimma aj na túto jeho motivačnú reč pre všetkých absolventov ročníka 2014 na neviem akej americkej univerzite. Rada si pripomínam, že možné je všetko, ako to raz povedala Audrey Hepburn… „Lebo svet sám o sebe hovorí, že je možný“. Pekné, tiež pekné.

Prečo sa teda bojíme? Máme hromadu nesplnených snov, túžob, plánov, cieľov… Tri kroky späť a dva vzad. Alebo aj opačne… Niektorí sú odvážnejší. Svoju víziu si držia pevne uchopenú vo svojich rukách. Idú si hlavou proti múru, alebo aj prúdu a zdá sa, že život im veľmi pekne vychádza…

Tak čo je to? Čo nás v skutočnosti odlišuje? Rodina, do akej sme sa narodili. Sociálna vrstva, v ktorej vyrastáme? Postavenie, statusy, ľudia, vzdelanie, rodičia, prarodičia, odovzdávanie skúsenosti z generácie na generáciu… Určite všetko dohromady…

Niektorí mali to šťastie narodiť sa do milujúcej rodiny, kde vás rodičia vždy vítajú doma s otvorenou náručou, presviedčajú v objatí, že nádej vždy umiera posledná, alebo snáď, že neumiera nikdy… A to je to ozajstné šťastie. Stadiaľ sa dá vstávať a vzlietať vždy znovu a znovu. Skúšať a padať s nádejou, s úsmevom, tak, že neberiete samého seba a všetky úspechy tohto sveta až tak vážne. Lebo viete, kde je sever.. A viete aj to, kde sever nie je a kde slnko nesvieti…Svetská sláva, poľná tráva.

Niektorí ale to šťastie nemali a niektorí, napriek tomu, že sa už lepšie ani len narodiť nemohli.. Padajú stále znovu a znovu…Neustále zlí partneri, neustále nešťastie v práci…Nedarí sa… Nedokážem, nemám na to, neviem, som slabý, som neschopná, som príliš… fádna, smutná, všedná, tichá…Nijaký,nijaká…

Myslím si, že to gro, to core, to základné, čo všetkým nám, všetkým fádnym a neschopným, pomáha vstať a bojovať ďalej… A mať odvahu pokračovať, aj keď to bolí, aj keď vám pod nohy padajú neustále nové a nové polená… To gro je pravdepodobne v tej sebaláske. V tom sebapoznaní. V tom, že sebavedomých ľudí od tých, čo to vzávajú  príliš skoro, v skutočnosti delí jedno a jediné…že radi spoznávajú samých seba. Že poznajú samých seba. Že poznajú samých seba a že to, čo vidia v zrkadle, je z ich pohľadu pekné, dobré, milé a tiež to, že voči tomu niečomu, majú nekonečne veľa pochopenia a teda… Dokážu cítiť lásku a možno aj obdiv k samému sebe.

Tento pocit človeka drží. Páči sa mi, kým som stal, stala. Každé moje rozhodnutie nech je motivované dobrým úmyslom. K sebe samému aj ku všetkým, ktorých by sa eventuelne mohlo dotknúť. Som dobrý, som pekný. Som to ja.

A to je ten pocit, ktorý človeku hovorí, že Audrey má pravdu a že všetko na svete je možné. Aj schudnúť 20kg, aj postaviť dom, aj sa presťahovať na vidiek, aj mať svoju vlastnú kaviareň, aj venovať sa móde, aj odpustiť, aj sa pohnúť v živote ďalej, aj milovať kompletne nového človeka, ak mu dáte šancu, napriek tomu, že vaše srdce je ešte stále na pol zlomené.

Verím Audrey a verím Jimmovi. Svet je dobrý a je aj pekný. A stojí za to pokúšať sa o čokoľvek. Lebo aj tá nekonečná stabilita je v skutočnosti hrozne krehká… A nestabilná.

Blog č. 29 – Calling to JC…

13.12.2023

Zvoní to.. A ja mám toho na srdci veľa. Celú záplavu myšlienok, slov, viet, sťažností, nepochopenia. Duša sa mi búri. Vrie to vo mne. A ja viem, že… Onedlho bude mať narodeniny. Viem, že toho má veľa, viem že… Je busy. Stále je busy.. A možno to nezdvihne a ja vôbec nebudem vedieť, čo si o tom celom myslí, ale musím.. Musím to [...]

Blog č. 28 – Spravodlivosť a jej handicap…

11.12.2023

Hovorí sa, že spravodlivosť je slepá. Mala by byť slepá. Mala by byť slepá, aby ľudí neporovnávala podľa „dizajnu“. Aby nerozlišovala dobro podľa toho, či sa niekto vyváža v cadilacu, alebo v škodovke. Či nosí dostatočne dobrý mejkap a či zarába dosť peňazí. Spravodlivosť je slepá… Mala by byť slepá… Mala by byť slepá, ale rozhodne [...]

Blog č. 27 – S Freddiem na Pumpkin Latte PART 2

23.11.2023

Príde čašníčka. Hovorím Freddiemu, aké nemožné je, že všetci pijú tekvičkové latté.. Smeje sa, povie, že by sme si mohli dať aj my. Objednávame si teda dve tekvičky a ešte jedno veľké pivo. Pre Freddieho. Ja si prosím aj minerálku. Nechladenú, neperlivú, nemám rada, keď ma bolí hrdlo… „Strašne rada som, že sme sa stretli… Ja ťa počúvam [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

allmarvellous

Everything is marvellous... Or maybe not...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 29
Celková čítanosť: 21253x
Priemerná čítanosť článkov: 733x

Autor blogu

Kategórie